Kolejny, IV etap wdrażania projektu pn. „Pilotażowe wdrożenie modelu Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW)” został zakończony. Był to dla Zespołu SCWEW czas dużej aktywności. Udało się zrealizować wszystkie zaplanowane działania. Jedną z form wsparcia stanowiły rady szkoleniowe mające na celu podniesienie kompetencji pracowników przedszkoli/szkół ogólnodostępnych uczestniczących w projekcie. Prowadzili je eksperci zewnętrzni. Łącznie odbyło się 10 rad szkoleniowych, po jednej w każdej z placówek objętych wsparciem. Tematyka rad szkoleniowych dotyczyła takich zagadnień jak: praca z dzieckiem trudnym w grupie, terapia ręki jako metoda wspierająca warsztat nauczyciela w pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju, rozwój seksualny osób z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnościami, zadania nauczycieli i specjalistów we wdrażaniu edukacji włączającej, zdrowie psychiczne uczniów, myśli samobójcze u młodzież, współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami, kształtowanie kompetencji kluczowych w klasie zróżnicowanej, nauczanie zróżnicowane w kontekście edukacji włączającej w praktyce. Tematyka spotkań była różnorodna, stanowiła odpowiedź na zapotrzebowanie zgłaszane przez przedszkola i szkoły. Przeprowadzenie rad szkoleniowych miało na celu udzielenie faktycznego, merytorycznego wsparcia dyrektorom, nauczycielom, specjalistom w codziennej pracy i rozwiązywaniu problemów edukacyjnych. Zrealizowane spotkania przyczyniły się do poszerzenia wiedzy nauczycieli w zakresie omawianych kwestii, nabycia nowych umiejętności. Stanowiły okazję do wymiany doświadczeń oraz wypracowania praktycznych rozwiązań przydatnych w pracy pedagogicznej.
Wszelkie informacje dotyczące projektu pilotażowego uzyskać można w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Węgrowie, ul. Mickiewicza 23, 07 -100 Węgrów, tel. 25 792 01 61, adres e-mail: