Przypominamy, że zgodnie z ustawą o pomocy społecznej działalność gospodarcza i statutowa w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku może być prowadzona po uzyskaniu zezwolenia Wojewody. Aktualnie na terenie województwa mazowieckiego, na podstawie zezwolenia Wojewody, działa 140 placówek, które są wpisane do rejestru, spełniają standardy określone w przepisach prawa i podlegają kontroli.

- Niestety na rynku usług opiekuńczych funkcjonują także placówki, które działają bez wymaganego prawem zezwolenia. Właśnie na nie chciałbym zwrócić Państwa szczególną uwagę. Bardzo często placówki te funkcjonują w budynkach, które nie są przystosowane do świadczenia całodobowo usług opiekuńczych, występują w nich bariery architektoniczne. Z uwagi na niski koszt pobytu, oferują usługi na minimalnym poziomie, nie gwarantują odpowiedniej kadry, tym samym nie zapewniają pełnego bezpieczeństwa przebywającym w nich osobom – apeluje Wojewoda Mazowiecki.

Jednocześnie należy zaznaczyć, że całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku zapewniają również domy pomocy społecznej, których na terenie województwa mazowieckiego funkcjonuje 106.
Poniżej przedstawiamy adresy stron internetowych, na których można znaleźć rejestry stacjonarnych form pobytu:
Rejestr domów pomocy społecznej dostępny jest na stronie: Link >>

Rejestr placówek zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku dostępny jest na stronie: Link >>

 

Jeśli masz podejrzenia, że personel nie sprawuje należytej opieki nad podopiecznymi, reaguj!

 

1. Zgłoś podejrzenia do kierownika placówki

W momencie, w którym podejrzewasz, że członek twojej rodziny jest źle traktowany przez pracownika placówki, a jego przełożony o tym nie wie, rozpocznij od rozmowy z kierownictwem placówki.

2. Poinformuj gminę

W momencie, w którym problem został zbagatelizowany, zgłoś sprawę do organu prowadzącego – gminy lub powiatu. Warto złożyć zawiadomienie na piśmie. Do organu prowadzącego można zgłaszać zastrzeżenia dotyczące także warunków życia w placówce.

3. Zadzwoń, napisz, idź do urzędu wojewódzkiego

W razie jakichkolwiek podejrzeń do niewłaściwie sprawowanej opieki nad osobami starszymi, chorymi, niepełnosprawnymi, można zgłosić swoje spostrzeżenia do urzędu wojewódzkiego.

4. Skontaktuj się z odpowiednim wydziałem

Szybka informacja w takich sprawach, przekazana do Wydziałów Polityki Społecznej Urzędów Wojewódzkich, pozwoli na wyeliminowanie wszelkich nieprawidłowości w tym zakresie i ochronę praw osób korzystających z takich form pomocy. Wojewoda ma możliwość kontroli placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym, w podeszłym wieku, w zakresie standardów usług socjalno-bytowych i przestrzegania praw osób w nich przebywających.

5. Powiadom policję

W momencie, w którym doszło do przemocy, należy zadzwonić na policję. W sprawach karnych sprawą zajmie się także prokuratura.
Szczegółowe informacje w sprawach dotyczących kierowania i umieszczania osób w domach pomocy społecznej oraz placówkach całodobowej opieki można uzyskać w:
- ośrodku pomocy społecznej właściwym dla miejsca zamieszkania osoby zainteresowanej
- Wydziale Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie kierując mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod numerami telefonów: 22 695 71 00, 22 695 71 42, 22 695 71 75, 22 695 71 37, 22 695 71 30.

Poniżej prezentujemy film informacyjny dotyczący bezpiecznego wyboru placówki opieki całodobowej przygotowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
Wideo: Bezpieczny i Aktywny Senior

Adres PCPR

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów

(Parter) pokoje nr 6, 7, 8
(III Piętro) pokoje nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

tel. (25) 792 49 07 fax 25 792 02 91
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny otwarcia Centrum:

Poniedziałek 800 - 1600
Wtorek 800 - 1600
Środa 800 - 1600
Czwartek 800 - 1600
Piątek 800 - 1600

Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godz. 1500 do 1700


Inspektor Danych Osobowych: iodo@pcpr.wegrow.pl

Strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie ze strony oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

W domenie www.pcpr.wegrow.pl mogą być podane adresy skrzynek mailowych Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Węgrowie. Użytkownik korzystający z odnośnika będącego adresem e-mail zgadza się na przetwarzanie jego danych (adres e-mail oraz dobrowolnie podanych danych w wiadomości) w celu przesłania odpowiedzi na przesłane pytania. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce przetwarzania danych osobowych.

Copyright © Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Węgrowie 2021

Stronę zrealizowano w oparciu o CMS Joomla 4. Wykonanie i wsparcie techniczne: StudioAlfa.pl - tworzenie dostępnych stron WCAG 2.1 AA.